Meet-Up Sport en spel als middel om democratische vaardigheden te oefenen op 11 mei 2022

De volgende Meet-Up zal plaatsvinden op woensdag 11 mei a.s. van 09:00-12:00 met als thema: Sport en spel als middel om democratische vaardigheden te oefenen.

Waar:
Sporthal Zuilen, Burgemeester Norbruislaan 680, 3555 EZ Utrecht

Uit meerdere wijken horen we dat het implementeren van het gedachtegoed van de Vreedzame Wijk op de sportvereniging/beweegactiviteiten weerbarstig is. Sportmensen willen concrete handvaten en meteen oefenen in de praktijk. In samenwerking met Patrick Looijen, sportdocent in Overvecht, Utrecht ontwikkelden we een training waarin de pedagogische houding (model Omgeving – Persoon - Activiteit) gekoppeld wordt aan Vreedzame gedragshandelingen in de sport-omgeving.

De Meet-Up zal bestaan uit een clinic in een sportzaal in Utrecht door Patrick en Dennis waar (sport)mensen uitgenodigd worden om de training aan den lijve te gaan ervaren. We zullen lekker met z’n allen aan de slag gaan, dus neem sportieve kleding en sportschoenen mee.

Merlijn Slothouber

Vreedzame Nieuwsberichten